• تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 21:54
  • کد خبر : 928
  • چاپ خبر

به گل نشستن کشتی تجاری در بندر آستارا

یک کشتی تجاری که پس از بارگیری در بندر آستارا به مقصد بندر هوسان باکو در حال حرکت بود، هنگام عبور از کانال بندر آستارا به سمت دریای خزر، به گِل نشست. به گزارش نقدنیوز، یک کشتی تجاری که به مقصد بندر هوسان باکو در حال حرکت بود، هنگام عبور از کانال بندر آستارا به

یک کشتی تجاری که پس از بارگیری در بندر آستارا به مقصد بندر هوسان باکو در حال حرکت بود، هنگام عبور از کانال بندر آستارا به سمت دریای خزر، به گِل نشست.

به گزارش نقدنیوز، یک کشتی تجاری که به مقصد بندر هوسان باکو در حال حرکت بود، هنگام عبور از کانال بندر آستارا به سمت دریای خزر به گِل نشست.

این کشتی تجاری ۲۵۰۰ تنی پس از بارگیری در بندر آستارا راهی بندر هوسان باکو در جمهوری آذربایجان بود که صبح امروز، جمعه، ۲۶ آبان ماه در کانال بندر آستارا به گِل نشست. کشتی فوق حامل محموله مواد پتروشیمی است و تلاش ها برای نجات این کشتی ادامه دارد و در همین رابطه استفاده از یدک کش اعزامی از بندر انزلی برای شناور کردن مجدد این کشتی تجاری و ادامه مسیر آن به سمت بندر هوسان باکو در دستور کار قرار گرفته است.

در حال حاضر هیچ خطری این کشتی تجاری را تهدید نمی‌کند، اما در صورت طوفانی شدن دریا، امکان کج و غرق شدن کشتی بیش‌ از پیش احساس می‌شود که امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

به گزارش ایسنا، وجود عمق و بستر لازم در هر بندر از الزامات زیربنایی برای پهلوگیری کشتی‌ها است و متاسفانه عدم اجرای کامل عملیات لایروبی حوضچه بندر آستارا که از تعهدات رسمی سازمان بنادر و دریانوردی کشور است، موجب ابهامات و سوالاتی برای دریانوردان و کشتیرانان شده و واکنش‌ها و انتقادات مردم و مسئولان ارشد شهرستان مرزی بندر آستارا را به همراه داشته است.

با وجود نگرانی های ناشی از تغییر مسیر کشتی های بزرگ از بندر آستارا به علت مشکل عمق بندرگاه، ترانزیت دریایی در آن ادامه دارد و اگر معضل لایروبی برطرف شود، بندر آستارا رشد چشمگیری در داد و ستد بین المللی ایفا خواهد کرد.

مانع زدایی از لایروبی بندر آستارا به عزم راسخ و حرکت جهادی مدیران امر بستگی دارد تا این خواسته بر حق مردم و مسئولان شهرستان آستارا محقق شود.

مجتمع بندری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.